Bez povoleného JavaScriptu není tento web plně funkční!

Školní rok 2016/2017

Pěvecký sbor Palášek

Mgr. Jiřina Vlasáková

Vloženo: 27. srpna 2017

Zobrazeno: 5660×

I v dalším školním roce budeme zpívat s Paláškem.
Bohužel, zase odcházejí

Zdravotnická soutěž

Vloženo: 4. května 2017

Zobrazeno: 7206×

Naše zdravotnice zaznamenaly úspěch. Starší dívky byly druhé a mladší sbíraly zkušenosti.

Švýcarsko 24.- 28.4.2017 první část

Zobrazeno: 4363×

V pondělí večer jsme vyrazili na naši cestu Švýcarskem. Ráno jsme se trajektem přeplavili přes Bodamské jezero ( 3. největší v Evropě) do Kostnice. Cestou jsme zamávali na "Květinový ostrov". Město Kostnice připomíná Jana Husa(je tu Husův dům). Nádherné historické město se spoustou soch, fontán a úžasným nábřežím nás hned po ránu upoutalo svou čistotou a krásou. Pak jsme navštívili hlavní město Švýcarska Bern. Bylo tak deštivo, že ani medvědi v medvědáriu nebyli venku. Opět nás přivítala průzračná řeka Aare a nádherné město historických budov s podloubím a orloj. Závěrečná zastávka byla na Rýnských vodopádech - zážitek. Přeplavili jsme se na loďce ke skalnímu výběžku uprostřed a vyšplhali nahoru - krásný výhled, ale hlavně už nám přálo počasí a prosvitovalo sluníčko. Pak jsme vyrazili směrem do Frimburských Alp blíže k Ženevskému jezezu.
Švýcarsko 24. - 28. 4. 2017 - 2. část

Zobrazeno: 4354×

Děštivé počasí nás další den opět provázelo, a tak jsme museli zrušit cestu do Ženevy a kolem jezera. Dopolední program zůstal stejný - nejdříve jsme navštívili sýrárnu Le Gruyére. Byla to úžasná interaktivní prohlídka dokonce v češtině se sluchátkem. Provázela nás kravička Třešnička. Vstupenka byla malá krabička sýrů. Pokoupili jsme dárečky a vypravili jsme se dál do muzea a výrobny čokolády v Broc. Provázel nás čokoládový mobil v angličtině s dalšími interaktivními prvky od historie čokoládových bobů po výrobu čokolády. Bylo to super, protože jsme mohli ochutnat mandle, oříšky a hlavně čokoládové bonbóny, co hrdlo ráčilo.Opět jsme nakoupili dárečky a vyrazili na hrad Chillon na břehu Ženevského jezera - schovali jsme se na 2 hodiny před deštěm a pokochali pohledem na jezero. Závěrečná zastávka byla opět na břehu jezera v Lausanne, kde nás nadchlo " Muzeum olympijských her". Druhé patro - historie, první patro dresy, obuv a další sportovní náčiní s podpisy sportovců, interaktivní obrazovky, maskoti, pochodně ... a nejvíce jsme se těšili do suterénu na interaktivní část( zkusili jsme překonat Koukalovou, stupně vítězů, motta sportovců, mentální couching atd.) či sportoviště. Venku v obrovské zahradě na nás čekal Emil Zátopek a další sportovci. Přestalo pršet, a tak jsme si mohli prohlédnou část Ženevského jezera. Další náročný den se vydařil.
Švýcarsko 24. -28. 4 . 2017 - 3. část

Zobrazeno: 5359×

Museli jsme na poslední den zrušit vláček ( do výšky 3475 m ) do horského střediska Grindelwald - nepřízeň počasí. Ráno jsme se probudili do zasněžených a zahalených vrcholků hor. Chtěli jsme navštívit průsmyk nad naší horskou chatou, bohužel vše bylo zahaleno do mraků, ale byla to zajímavá tajemná krása. Nakonec jsme dojeli k Inerlaken, kde se poblíž tyčila skaliska a čekal nás ledovcový vodopád ze 3 ledovců ( okolo 4000 m) ukrytý v puklině skály. Obrovské skály se tyčily nad malou vesničkou. Výtah nás vyvezl kousek do skály, a pak jsme stoupali cestičkami vzhůru a kochali se divem přírody. Je zapsán v UNESCO jako světové přírodní dědictví. Po hodinové jízdě masivem Alp, která byla doplněna sněžením,  jsme dorazili do Lucernu, kde nás na prohlídce města provázel déšť. Nevadilo, protože jsme pak měli osobní volno. Navečer jsme vyrazili do Vadúzu - hl. město Lichtenštejnska ( patří mezi nejmenší státy světa - 158 km2 ). Bohužel jsme si vše vyslechli v autobuse a podívali se za jízdy, protože byl silný déšť a seděli bychom mokří celou noc v autobuse. Na fotkách se můžete podívat na naše ubytování a nádherné okolí. Výlet byl super!!!
Plán na květen

Vloženo: 28. dubna 2017

Jarní vystoupení Palášku

Mgr. Jiřina Vlasáková

Vloženo: 11. dubna 2017

Zobrazeno: 6794×

Palášek opět vystupoval v Domově Barbora.
Zápis do první třídy

Vloženo: 10. dubna 2017

Zobrazeno: 5224×

V pátek a v sobotu jsme zapisovali nové žáčky. Pomáhaly i pohádkové bytosti.

Plán na duben

Vloženo: 31. března 2017

Stříbrný skřivánek

Vloženo: 24. března 2017

Zobrazeno: 4583×

Na škole opět proběhla pěvecká soutěž. Vítězové nás budou reprezentovat na soutěži v Kolíně. Zlomte vaz.

Plán na březen

Vloženo: 28. února 2017

Edison - zpětná vazba.

Vloženo: 16. února 2017

Zobrazeno: 6851×

Naši Edisoni nám napsali pár řádků o stráveném týdnu a pocitech na naší škole, ale také je tu vybráno pár žákovských hodnocení. Je  také vytvořeno video ( najdete na facebookové stránce  školy) ze čtvrteční párty a pátečního rozloučení, ale také poděkování od Štěpánky Neumanové a Šárky Zoufalé (šikulky). Vše moc líbilo, spousta zážitků a nových informací přinesl Edison.
Edison pátek 10.2.2017

Vloženo: 11. února 2017

Zobrazeno: 4023×

Poslední den byl ve znamení různých aktivit, her, tanců, písniček, psaní štětcem, ochutnávky cizokrajných jídel atd. Během dne se dokončovaly obrazy na památku (tisk ruky přes památky KH a přes obrázek naší školy), příprava malých dárků ( společné foto s poděkováním a podpisy, groš pro štěstí) a příprava haly, kde se konalo 6. vyučovací hodinu rozloučení s našimi Edisony. Žáci připravili malý kulturní program (žáci školy společně zazpívali školní hymnu, Luisa Klímová zatančila - naši hosté byli unešeni schopností naší páťačky, zazpívali si společně písničku Já jsem Kutný Hory..), proběhlo poděkování od studentů a učitelů. Nakonec spousta fotek a slziček. Nemohli se rozloučit. Foto video z rozloučení bude dodáno po víkendu.Žáci byli moc nadšeni s komunikace se studenty, kteří byli milí a přátelští, někteří i navázali nová přátelství. Děkuji J. Brunerovi za perfektní práci zvukaře v pondělí i v pátek, asistentům a dalším dětem i učitelům, kteří se zapojili a pomohli s touto akcí.

Vloženo: 9. února 2017

Zobrazeno: 3806×

Dnes již probíhaly ve třídách druhé části projektu ( aktivity, tance, písně, soutěže, diskuze, písmo ...).  Jen nás moc mrzelo onemocnění Luis. Zítra by měl dorazit. Musím pochválit žáky z 8. ročníku, protože si připravili prezentace o ČR z oblasti historie, zeměpisu, jídla, osobností. Ukázali videa z Krkonoš( výstup na Sněžku), Ještěd, zimu na horách a významné české stavby. Naši návštěvu také učili česká slovíčka a jednoduché věty. Dvě Edisonky se byly  podívat ve 3.C a žáci jim rádi předvedli, co umí.  Uměli třeba položit jednoduché otázky. Všichni byli moc nadšeni a Edisonky překvapeny, co děti umí. Odpoledne proběhla " crazy party". Žáci přichystali občerstvení, děvčata z 8. ročníku připravila DVD učebnu a švédský stůl. Naučili jsme se písničku ( Já jsem z Kutné Hory ),polku, ale hlavním překvapením byl florbal s naší částí kutnohorského týmu. Dívky předvedly střelbu na brankářku, a pak si to naši Edisoni vyzkoušeli také - super. Na závěr proběhlo mezinárodní disco. Občerstvení studentům moc chutnalo. A pak se těšili na večeři, kterou pro ně připravil náš tělocvikář pan Třískala.

Zobrazeno: 4432×

Pokračujeme v procvičování konverzace. Pomáhají i hry. Naši hosté se seznamují s Kutnou Horou a jejím okolím.

Vloženo: 8. února 2017

Zobrazeno: 3604×

Dnes probíhaly v některých třídách prezentace.Byly i takové třídy,které zažily už druhou část projektu (hry, komunikace, soutěže, tanečky a další aktivity). Na každém žáku záleželo, jak se zapojil, jak se snažil mluvit, či porozumět pokynům. Většina dětí nechala ostych doma a užila si angličtinu i spoustu legrace. Asistenti pomáhali studentům v hodinách i během volna. Naši mladí Edisoni ochutnali trochu zabijačky ( tlačenka s cibulí a octem, jelítko a jitrnici), ale také se dozvěděli, jak ta zabijačka probíhá, seznámili se s dalšími produkty a prohlédli si obrázky. Odpoledne si prohlédli katedrálu a kostnici v Sedlci. A nakonec byli překvapeni "kutnohorským Stonehenge", pokochali se nádherným pohledem na Kutnou Horu a připili si pořádným grogem na zahřátí, na štěstí a zdraví.
Edison - úterý

Vloženo: 8. února 2017

Zobrazeno: 3598×

Pokračujeme v poznávání cizích kultur a cvičíme se v anglické konverzaci.