Bez povoleného JavaScriptu není tento web plně funkční!

Výprava do Velké Británie

• Mgr. Stanislava Zoufalá

Vloženo: 3. května 2019 v 12:18

Naše cesta za kanál La Manche skončila. Naštěstí máme fotodokumentaci, která nám připomene, co všechno jsme prožili (ve školní fotogalerii). Krátce naše cesta popsat nejde, tak tedy dlouze J:

Autobusem, který se na pár dní stal naší základnou, jsme v sobotu ráno vyrazili přes Německo, Nizozemsko, Belgii a Francii až do Calais, kde jsme se nalodili na trajekt. Ten nás převezl až do Doveru, kde jsme už za denního světla následujícího dne spatřili pověstné „ bílé útesy doverské“. Do Londýna už byl jen skok, a když jsme zaparkovali autobus, vydali jsme se na první dobrodružnou cestu londýnským metrem, line Jubilee. I když nás bylo přes 40, vše jsme zvládli bez problémů, stejně jako další cesty metrem. Také jsme zjistili, že luštit angličtinu ze služebních hlášení v metru je tvrdý oříšek J.

Program prvního dne byl zaměřený na památná místa Londýna, takže jsme viděli známé historické budovy a místa, např. Westminster Abbey, Downing Street, Buckingham Palace, Big Ben (v současnosti obestavěný lešením), nejrušnější křižovatku sedmi ulic Piccadilly Circus, kde jsme poprvé nakupovali. Také China Town a nakonec zlatý hřeb- obří vyhlídkové kolo London Eye, do kterého jsme všichni statečně nastoupili a vyfotili si vlastní vyhlídkové fotografie. Předtím jsme absolvovali 4D film o této unikátní památce.

Po dni naplněném zážitky jsme se už těšili, až si odpočineme v rodinách. Po počátečních obavách z neznámého prostředí a komunikace v cizím jazyce jsme se shodli, že seznámení i průběh večera byl velmi příjemný, zkušení ubytovatelé nás přijali, nakrmili a poskytli nám klid k odpočinku. My jsme jim předali drobné dárky a následující ráno jsme se sešli na shromažďovacím místě plni zážitků.

Druhý den nás čekala dvě velmi zajímavá místa- královnino víkendové sídlo Windsor Castle a Legoland! Hrozivě vypadající fronta ve Windsoru nakonec mizela celkem rychle. Po bezpečnostní prohlídce, kdy jsme se museli na chvíli zbavit všech svých kovových předmětů (obavy z toho, že bez pásků nám spadnou kalhoty, se nepotvrdily J), jsme už mohli vstoupit do míst dýchajících historií. Představa, že těmito místy opravdu procházejí korunované hlavy britské monarchie, byla velmi zajímavá.  Viděli jsme nejen exteriéry, ale i interiéry hradu, nakoupili suvenýry v královském obchodě uvnitř hradu a po nezbytné (několikáté J) návštěvě McDonaldu těsně za hradbami jsme mohli vyjet za dalším super cílem- do Legolandu.

Co vyprávět o Legolandu? Fotky mluví za vše, byla to prostě paráda, nádherně strávené 3- 4 hodinky na mnoha různých atrakcích pohodového, adrenalinového i herního typu. Např. laserové pistole v „hrobce faraona“ nebo horská dráha na legohradě s legodrakem zaujala i paní učitelky J.

Večerní návrat do rodin už byl bez stresu, do známého prostředí. Bohužel jsme se už ráno museli rozloučit a poslední den v Londýně se nesl v duchu příběhu Harryho Pottera a také jiné známé britské literární postavy- Sherlocka Holmese, ať už knižního nebo filmového. Navštívili jsme místa, kde se filmy o Harrym i Sherlockovi natáčely, také nástupiště 9 a ¾ na nádraží Kings Cross nebo Baker Street, kde „bydlel“ známý detektiv z pera A. C. Doyla.

V závěru nechyběla návštěva Oxford Street, centra mnoha obchodů, kde jsme nakoupili poslední dárky pro své blízké i pro sebe, a už jsme věděli, že nás čeká návrat domů.

Tak luxusní cestu trajektem jsme ani nečekali, nejenže nás vzali na dřívější loď, a tak nám zkrátili dlouhou cestu domů, ale také jsme měli téměř celý trajekt pro sebe- bar, kožené sedačky a lehátka, prostě pohoda. Následujících 9 hodin v autobuse jsme skoro všichni prospali a dopoledne a odpoledne jsme v klidném duchu dojeli domů, zatleskali řidičům, kteří nás velmi profesionálně a bezpečně vezli touto dlouhou cestou, také panu průvodci, který se o nás báječně staral, a nakonec i sami sobě za to, jak jsme se během naší cesty zdokonalili v „English speaking“ a stali se  zkušenými cestovateli J.