Bez povoleného JavaScriptu není tento web plně funkční!

UNESCO projekt Banská Štiavnica - závěr

• Mgr. Olga Kryszczuk

Vloženo: 23. května 2018

Zobrazeno: 2071×

Ve čtvrtek 17.5.2018 jsme se v pořádku vrátili ze Slovenska, z krásného projektu UNESCO měst. Přinášíme závěrečné shrnutí posledních dvou dní.
Den čtvrtý - středa 16.5.:
Předpověď počasí na čtvrtý den strávený v Banské Štiavnici, naštěstí pro nás, meteorolům nevyšla, a tak jsme se sluníčkem v zádech mohli vystoupat na kopec za městem. Přátelský pan majitel Geoclubu nás přivítal ve svém areálu a zavedl nás na prohlídku do podzemního bývalého skladiště výbušnin. Sklad už je dnes prázdný, a proto nás brzy vybídl k nové aktivitě - hledání krystalů v jeho kamenném lomu. Našli jsem spoustu krásných krystalů křemene a nechali jsme si je na památku.
Na oběd jsme byli pozváni do místní základní školy Jozefa Horáka, kde jsme si odpoledne s ostatními zahráli další Unesco hry. Pak nás čekala příjemná sportovní změna: florbalový turnaj všech zúčastněných měst. Náš tým porazil Kraków, Budapešť i Banskou Štiavnici a s přehledem vyhrál!
Den jsme uzavřeli táborákem, opekli jsme si vuřty a ještě si naposledy zahráli pár míčových her.

Den pátý - poslední - 17.5.:
Náš pobyt končí. Čas nám utekl rychleji, než bychom si přáli. Po skvělém večeru u ohně se nám nechtělo loučit s ostatními - především děti ze Slovenska nám přirostly k srdci.
Pobrali jsme kufry a brzy ráno vyrazili na snídani do hotelové restaurace, kde se o nás každé ráno velmi dobře starali místní učni.
Cesta zpět do Čech utekla a my moc děkujeme našemu šikovnému panu řidiči Jirkovi, který nás v pořádku dovezl zpět do Kutné Hory.
Budeme doufat, že se také znovu setkáme s paní Evou, která nás na výletě doprovázela jako zástupce města, a těšíme se zase příště na další projekt UNESCO měst!